Anemone hybride of Japanse anemoon

Anemone hybrida heet ze en ze komt van nature vooral voor in China en Japan. Ik noem haar Japanse anemoon, want dat staat op het kaartje dat erbij zat toen ik de plant kocht. Ze is sierlijk door de manier waarop haar bloemblaadjes zich ontvouwen en de zachtroze kleur met het gele hart. Ik heb haar gevolgd en nu er geen obstakels meer staan tussen haar en de zon, kruipt zij uit haar schulp. Ze grijpt om zich heen en van een schuchtere enkeling produceert ze nu bloem na bloem.




Dit bericht werd geplaatst in Natuurfotografie, Volkskrantblog en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Anemone hybride of Japanse anemoon

  1. maria trepp zegt:

    Een van mijn lievelingsbloemen.
    Alle tere bloemen, papaver, klaprozen, anemonen, stokrozen…
    Bij mij bloeit nu de hibiscus en de passiebloem, volgens mij heb ik de grootste in Leiden.

  2. kamira zegt:

    poeh poeh sol mooi hoor

  3. solvejg zegt:

    @maria: wat een toeval weer, ik dacht net: even bij maria kijken! Ik ben ook dol op klaprozen. Het lukt me maar niet om de rode klaprozen mijn tuin in te krijgen, er staan alleen fletse oranje exemplaren 😉 Wij hadden hier ook passiebloem, maar die groeide de pan uit, dus die is nu weg, maar wat had ie een mooie bloemen! http://www.vkblog.nl/bericht/78198/Passie
    @kamira: dank je! Ben ook even bij je langs geweest!

  4. Kiezels zegt:

    ze is prachtig! Maar heeft de ruimte nodig.
    Mooi vastgelegd
    groet, dianne

  5. Blew zegt:

    Mooi gedaan ook, met die foto’s naast elkaar. Super!

  6. solvejg zegt:

    Dank je wel Dianne!
    Jij ook bedankt Blew!!
    En dank voor je bezoek Draver!

  7. IngridvandenBergh zegt:

    Bij mij staat ze op het oosten en lijkt nu over haar hoogtepunt heen
    hoe krijg jij overigens die fotootjes zo mooi gerangschikt op je blog?
    bijvoorbeeld twee naast elkaar?

  8. solvejg zegt:

    Hoi Ingrid! Ja, het mooie roze wordt steeds witter, maar er zijn nog zat knoppen die nog uit moeten komen, dus ik ben benieuwd of dat ook nog gebeurt, met die herfstige buien!
    De foto’s heb ik op het moment dat ik ze in het bericht zette ongeveer 290 pixels breed gemaakt, de volgende kun je er dan naast plaatsen als die ook max 290 breed is. Het kan ook 280 zijn, maar in ieder geval in die orde van grootte. En zo naar beneden….

  9. IngridvandenBergh zegt:

    Dank, Solvejg, voor je fototip. Ga het een keer proberen.

Geef een reactie

